понеділок, 24 квітня 2017 р.

Класифікація основних груп дітей з особливостями психофізичного розвитку, типи порушен

 Г.Н.Коберник, В.Н.Синьов
  • Діти із сенсорними порушеннями (зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату).
  • Діти із затримкою психічного розвитку.
  • Діти з астенічними, реактивними станами та конфліктними переживаннями.
  • Діти з психопатоподібними формами поведінки.
  • Розумово відсталі діти.
  • Діти з початковими проявами психічних захворювань (шизофренія, епілепсія тощо).

Т.О. Власова та М.С.Певзнер представляють інше групування:
  • Діти з відхиленнями у розвитку, пов’язаними із органічними порушеннями ЦНС.
  • Діти з відхиленнями в розвитку, пов’язаними із функціональною незрілістю ЦНС.
  • Діти з відхиленнями, пов’язаними із деприваційними ситуаціями.
  • Ще одна класифікація, запропонована В.А.Лапшиним та Б.П.Пузановим:
  • Діти з сенсорними порушеннями (зору та слуху).
  • Діти з інтелектуальними порушеннями (розумова відсталість та затримка психічного розвитку).
  • Діти з порушеннями мовлення.
  • Діти з комплексними, комбінованими порушеннями.
  • Діти з викривленим (дисгармонійним) розвитком.

Пізніше В.М.Коберником та В.М.Синьовим була запропонована подібна класифікація із виокремленням наступних груп:
  • Діти зі стійкими порушеннями слухової функції (глухі, слабочуючі, пізньооглухлі).
  • Діти з порушеннями зору (сліпі, слабобачучі).
  • Діти зі стійкими порушеннями інтелектуального розвитку на основі органічного ураження ЦНС.
  • Діти з тяжкими мовленнєвими порушеннями.
  • Діти з комплексними розладами.
  • Діти з порушеннями опорно-рухового апарату.
  • Діти із затримкою психічного розвитку.
  • Діти з психопатичними формами поведінки.

Міжнародна класифікація психічних та поведінкових розладів (МКХ-10)

  • «Розумова відсталість»
  • «Порушення психічного розвитку»
  • «Поведінкові та емоційні розлади, що починаються в дитячому і підлітковому віці»,
  • «Розлади поведінки»
  • «Змішані розлади поведінки та емоцій»
  • «Емоційні розлади, специфічні для дитячого віку»
  • порушення соціального функ
  • «Тікозні розлади»
  • «Інші поведінкові та емоційні розлади, що починаються в дитячому та підлітковому віці

Немає коментарів:

Дописати коментар