- Діти із сенсорними порушеннями (зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату).
- Діти із затримкою психічного розвитку.
- Діти з астенічними, реактивними станами та конфліктними переживаннями.
- Діти з психопатоподібними формами поведінки.
- Розумово відсталі діти.
- Діти з початковими проявами психічних захворювань (шизофренія, епілепсія тощо).
Т.О. Власова та М.С.Певзнер представляють інше групування:
- Діти з відхиленнями у розвитку, пов’язаними із органічними порушеннями ЦНС.
- Діти з відхиленнями в розвитку, пов’язаними із функціональною незрілістю ЦНС.
- Діти з відхиленнями, пов’язаними із деприваційними ситуаціями.
- Ще одна класифікація, запропонована В.А.Лапшиним та Б.П.Пузановим:
- Діти з сенсорними порушеннями (зору та слуху).
- Діти з інтелектуальними порушеннями (розумова відсталість та затримка психічного розвитку).
- Діти з порушеннями мовлення.
- Діти з комплексними, комбінованими порушеннями.
- Діти з викривленим (дисгармонійним) розвитком.
Пізніше В.М.Коберником та В.М.Синьовим була запропонована подібна класифікація із виокремленням наступних груп:
- Діти зі стійкими порушеннями слухової функції (глухі, слабочуючі, пізньооглухлі).
- Діти з порушеннями зору (сліпі, слабобачучі).
- Діти зі стійкими порушеннями інтелектуального розвитку на основі органічного ураження ЦНС.
- Діти з тяжкими мовленнєвими порушеннями.
- Діти з комплексними розладами.
- Діти з порушеннями опорно-рухового апарату.
- Діти із затримкою психічного розвитку.
- Діти з психопатичними формами поведінки.
Міжнародна класифікація психічних та поведінкових розладів (МКХ-10)
- «Розумова відсталість»
- «Порушення психічного розвитку»
- «Поведінкові та емоційні розлади, що починаються в дитячому і підлітковому віці»,
- «Розлади поведінки»
- «Змішані розлади поведінки та емоцій»
- «Емоційні розлади, специфічні для дитячого віку»
- порушення соціального функ
- «Тікозні розлади»
- «Інші поведінкові та емоційні розлади, що починаються в дитячому та підлітковому віці
Немає коментарів:
Дописати коментар