Мільйони людей самого різного віку у всьому світі страждають від проблем, пов’язаних з втратою слуху. Це фізична проблема здоров’я, яка може виникнути і розвиватися у будь-який час. В більшості випадків втрата слуху відбувається поступово і в більшості випадків завжди безболісно.
Люди можуть протягом декількох років не помічати, що проблема існує в їхньому житті, адже хвороба розвивається настільки поволі, що спочатку може бути ледве помітною. В результаті поступового пропадає здатність людей чути звуки і голоси навколо них. А це впливає не тільки на них самих, але і на життя навколишніх людей.
Зовсім інакше йде справа з дітьми. Батькам необхідно звертати особливо пильну увагу на наступні категорії дітей:
Групи ризику дітей першого року життя по приглухуватості і глухоті:
— діти, що народилися від багатоплідної вагітності;
— діти з масою тіла менше 1,5 кг;
— діти, матері яких перенесли під час вагітності краснуху, герпетичну інфекцію, цитометоловірусну інфекцію;
— діти, матері яких приймали під час вагітності ототоксичні препарати;
— діти, що отримували в період новонародженості за вітальними свідченнями антибіотики ряду аміноглікозидів;
— діти слабочуючих (або глухих) батьків;
— діти з родовими травмами і внутрічерепним крововиливом.
Ці діти якомога раніше повинні бути оглянуті отоларингологом. У них необхідно провести дослідження слуху за допомогою однієї з об’єктивних методик (імпедансометрія, СВП, отоакустична емісія).
У слабочуючих і глухих дітей з рано придбаними чи уродженими недоліками слуху статичні і локомоторні функції відстають у своєму розвитку. На першому році життя в глухих дітей відзначається відставання в термінах утримання голови, запізнювання в оволодінні ходьбою. Діти часто не володіють тим руховим досвідом, що є до цього часу в дітей, що чують: не вміють швидко бігати, стрибати, повзати, робити найпростіші рухи, наслідуючи дорослих. Сформовані рухи характеризуються порушенням координації, орієнтування в просторі, острахом висоти, сповільненістю і скутістю. Найбільша своєрідність у розвитку рухових якостей у дошкільників з порушеннями слуху відзначається в рівнях швидкісних якостей і рівноваги. Слабочуючі діти трирічного віку не виконують завдання на збереження статичної рівноваги, з якими справляються однолітки, що чують. Хоча в дошкільному віці в дітей з порушеннями слуху починається процес поліпшення стану рівноваги, різких змін не відбувається. Глухі діти за показниками якості рівноваги поступаються не тільки чуючим, але і сліпим, слабозорим і розумово відсталим дітям.
Немає коментарів:
Дописати коментар